Tu ce ai face daca ai avea 9 vieti?

Ma uitam la fotografia asta, cu pisica\motanul care se intreaba debusolat"ce naiba fac cu vietile mele" si ma amuzam de ironia situatiei. Poate te-ai intrebat si tu" ce fac cu viata mea"? macar o data, fie pentru ca erai debusolat\a, fie pentru ca aveai atat de multe de facut, atatea planuri, dorinte si idei si nu aveai, parca, suficient timp pentru tot ce iti propuneai.

Imagineaza-ti cum ar fi sa ai 9 vieti!

Cum ar fi sa avem si noi, oamenii, 9 vieti, asa cum au pisicile? Eu am pisica de 5 ani, timp in care a pierdut trei vieti - si tot mai are 6. E extraordinar sa poti spune"Lasa, mai am o sansa, mai am o viata". Si sa o poti spune de 8 ori, nu o data! Sa te loveasca o masina, sa te ridici, sa te scuturi si sa spui"Ok, mai am vieti", exact ca in jocurile pe calculator. Exact ca prima oara cand a cazut Pufosu' de la balcon: eu ma ambalam, plangeam si nu stiam ce sa fac, iar el a impins, pur si simplu, cu labutele, usa de la dormitor si mi-a intors spatele. Tot el era suparat, n-avea chef sa auda vaicareli si reprosuri. Doar ca nu si-a dat ochii peste cap. Aunci mi-am dat seama cat e de"bazat".

Tu ce ai face daca ai avea 9 vieti?

Imagineaza-ti cum ar fi sa ai 9 vieti. Cate ai putea face, cat timp ai avea pentru absolut orice iti doresti, cat de simple ar fi toate,c at s-ar simplica viata, cat ar scadea nivelul de stres al omenirii. Am ajunge exact ca pisicile. Am dormi cate 16 ore pe zi, am risca orice si oricat, nu ne-am mai gandi atat, atunci cand am decide sa mai facem un curs, la faptul ca nu mai e timp pentru  toate, ar fi timp pentru orice. Si, cel mai mare avantaj, am putea muri de 9 ori, cu sansa de a o lua de la capat - sau de udne am ramas. Am avea 8 sanse sa reparam lucruri, sa facem alte alegeri, sa incercam lucruri noi. Am avea 9 vieti, deci 9 posibilitat ide a avea 9 cariere in 9 domenii diferite. Sa exeperimentam de 9 ori mai mult decat o facem acum. Sa fim tot ce ne-am dorit. Sa invatam o viata intreaga, fara graba, fara timp limitat. Sa mai avem 8 vieti incare sa profesam. Sa fim, pe rand, dansatori, vanzatori, intretinuti, avocati, doctori, artisti, sportivi, orice ne dorim. Sa facem arogante, sa ne aruncam din avion si sa avem certitudinea ca jos...ne asteapta o noua viata, ca nu e nimic riscant cu adevarat. Sa fie timp pentru toate. Atentie: fara graba, fara calendar. Sa ne pastram o viata doar pentru a calatori, pana la epuizare, in jurul lumii. Sau, mai bine, sa traim fiecare viata intr-o alta tara, in mai multe orase, sa pierdem timp, sa traim pisiceste: cu insolenta si indolenta: Uneori e excelent sa faci si asta!

Sa cunoastem o multime de oameni, sa ajungem sa ne intrebam:oare ce fac cu toate vietile astea" - decat sa ne intrebam "ce sa fac cu viata mea", ce sa fac mai intai, ce sa aleg - si asa mai departe.

Macar pentru ca nu avem 9 vieti...ar trebui sa o traim pe asta cat am cuprinde in 9, sa lasam deoparte regulile, asteptarile si pretentiile, sa facem tot ce ne place, cat mai putin spre deloc din ce nu ne place, sa nu mai cautam perfectiunea, sa nu mai fim moralisti, sa ne distram mai mult, sa nu mai repartizam totul pe ani: 3 de facultate, trei de relatie, al 4-lea nunta, al6-lea copilul, apo icreditul si, in final, vreo 50 de ani de rutina. Sa traim ca pisicile: doar ca mai intens, incluzand 9 in 9. Da, exact, sa fim 9 in 1. Sa facem totul anapoda, sa mancam desertul inainte de ciorba. Sa dansam, sa nu conetze cum ne imbracam sau cate kilograme avem. Sa trai mca si cum am avea 9 vieti, doar ca intr-una singura.

Comentarii

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Un ceai cu poveste, va rog! BERNSCHUTZ&Co. Tea Hub&more.

Jucarii handmade cu suflet

Aici, Radio Vacanta! Muzica pe care o ascultam in anii '90 pe litoral. Iti amintesti?