Lectii de profesionalism pe care le-am invatat de la britanici
Lectii de profesionalism si umanitate pe care le-am invatat de la
britanici - si pe care ar fi benefic sa le adoptam si noi, in practica –
pentru o societate mai sanatoasa bazata realmente pe exploatarea
valorilor si nu a preturilor!
Regizorul roman:
Lucreaza, pe cat posibil, cu actori cu care a mai lucrat deja si pe care ii cunoaste; e mult mai sigur;✔️
Alege textul mai mult in functie de ce ar atrage si ar fi demonstrativ si diferit - si mai putin in functie de ce il inspira✔️
Isi vede mai intai interesul propriu, abia apoi interesul spectacolului si al echipei colaboratoare;✔️
Data la care va fi gata spectacolul este, -de cel mai multe ori- relativa, iar amanarea premierei are in spate numai scuze, nu si solutii;✔️
Are mari lacune in a-i inspira, motiva si a le oferi incredere actorilor;✔️
Desi construeiste un spectacol de actorie, nu de regie,tine cont mai mult de viziunea sa decat de tipologia, aportul si datele actorilor cu care lucreaza;✔️
Inca lucreaza dezorganizat;✔️
Regizorul strain:
Cauta permanent sa cunoasca actori noi, sa vada unde si cand i-ar putea folosi - iar baza de date pe care o formeaza este permanent activa; 🌸
Alege un text care-l inspira si actorii care merg contra textului, astfel incat sa ridice viziunea regizorala prin contrazicerea normelor;🌸
Data spectacolului este clara inca de la inceput - si totul se construieste in asa fel incat aceea sa fie respectata;🌸
Nu pleaca niciodata la drum cu actori in care nu are icnredere 100%, iar acei actori vor straluci fara prea multe indicatii;🌸
Actorul contruieste spectacolul de actorie, imaginea construieste spectacolul de regie;🌸
Datele si abilitatile actorului sunt exploatate la maximum;
Regizorul are ca principal interes multumirea echipei si mentienrea unita a acesteia, precum si perspectivele pe care i le ofera la fiecare pas, pentru a-l motiva;🌸
Acorul nu este un executant, ci un vizionar ale carui pareri si instincte...chiar conteaza.
► daca programul incepe la 09:00, toata lumea se aduna cu jumatate de
ora mai devreme si pune lucrurile la punct astfel incat 09:00 sa fie ora
inceperii efective a activitatii
► "peste program" este o negociere\ rugaminte\ optiune, se rasplateste
ca atare - iar NU se respecta fara a fi urmat de intrebarea "de ce"
► timpul fiecaruia conteaza
► orice colaborare porneste de la respect pentru celalalt, respectarea
spatiului celuilalt, cunoasterea celuilalt si exploatarea potentialului
sau maxim si a zonei lui de avantaj
► in mediul de lucru exista saptamanal intruniri de mediere si
rezolvare a eventualelor disensiuni si tensiuni care ar putea sa apara
astfel incat ele sa nu interfereze cu proiectele desfasurate.
► termenele limita sunt respectate pentru ca, in caz contrar, cel mai
adesea, proiectul se dizolva. Daca deadline-ul este data de 10 tu ai
dreptul inca de la inceputul contractului sa nu ai disponibilitate din
11. Astfel, fiecare parte isi rezerva dreptul de a-si urma alte planuri,
fara obligatii contractuale, daca proiectul a intarziat fie si cu o zi
peste data stabilita la semnarea contractului.
► omul conteaza, astfel ca absenta sincera e de preferat prezentei lipsite de energie (in limitele bunului simt)
► telefonul si alte tehnologii se folosesc doar in afara programului.In
orele considerate active profesional, gadgeturile, soneriile si
blitzurile se odihnesc
► prin contract se ofera WTBA (weekly team builing activities\
activitati saptamanale - iesiri creative\ recreative\ distractive si de
sudare a colectivului
► "ipocrizia" zambetului afisat de fiecare, zi de zi, precum si
imbratisarile reprezinta, de fapt, o incercare (reusita) de a pastra un
tonus colectiv pozitiv
► oamenii nu complica lucrurile si se concentreaza pe solutii, nu pe probleme
► animalele au drepturi care le sunt respectate!
► nu se cauta omul bun la toate, ci fiecare este esential sa fie bun pe bucatica lui
► oamenii sunt politicosi, indiferent de situatie
► numai cu un program clar, batut in cuie, poti face tot ce iti propui ramanand cu timp pentru distractie si odihna.
► chiar daca e agitatie\ trafic\ graba, nu apar injuriile pentru ca oricum nu se va elibera, astfel, strada
► e mai important ce fel de om esti decat ce fel de haine porti si pe cine cunosti
► ideile tale conteaza, iar britanicii te invata sa te increzi in ele,
sa lucrezi cu ele, te sustin, te indruma si te antreneaza sa descoperi
singur cum ti se potriveste sa le materializezi asa incat sa fii in
armonie cu tine inainte de toate.
► teama e un sentiment celebru la noi pe care ei l-au definit
prin"lipsa sustinerii"si"neincredere", ambele primite mostenire la noi
► dezvoltarea personala, la noi, nu are ncio legatura cu ce inseamna
ea, de fapt, acolo. Ceea ce la noi este "smecherie" la ei este
psihologie\ empatie
► nu trebuie sa schimbi nimic din ceea ce esti pentru a te plia undeva\
a fi pe placul cuiva, ci trebuie sa te accepti asa cum esti, intru
totul, si sa fii exact tu. Poti face lucrurile bine atunci cand iti
respecti viziunea si intuitia
► te fac sa simti ca esti mare si, in felul asta, incepi sa crezi in tine si ai toate resursele sa devii mare
► nu trebuie sa iti insusesti parerea\ punctul de vedere al nimanui.
Trebuie sa experimentezi si sa contrazici cata vreme nu e in asentiment
cu argumentele tale
► Daca esti nemultumit de ce se intampla in jurul tau, schimba, nu te complaceRegizorul roman:
Lucreaza, pe cat posibil, cu actori cu care a mai lucrat deja si pe care ii cunoaste; e mult mai sigur;✔️
Alege textul mai mult in functie de ce ar atrage si ar fi demonstrativ si diferit - si mai putin in functie de ce il inspira✔️
Isi vede mai intai interesul propriu, abia apoi interesul spectacolului si al echipei colaboratoare;✔️
Data la care va fi gata spectacolul este, -de cel mai multe ori- relativa, iar amanarea premierei are in spate numai scuze, nu si solutii;✔️
Are mari lacune in a-i inspira, motiva si a le oferi incredere actorilor;✔️
Desi construeiste un spectacol de actorie, nu de regie,tine cont mai mult de viziunea sa decat de tipologia, aportul si datele actorilor cu care lucreaza;✔️
Inca lucreaza dezorganizat;✔️
Regizorul strain:
Cauta permanent sa cunoasca actori noi, sa vada unde si cand i-ar putea folosi - iar baza de date pe care o formeaza este permanent activa; 🌸
Alege un text care-l inspira si actorii care merg contra textului, astfel incat sa ridice viziunea regizorala prin contrazicerea normelor;🌸
Data spectacolului este clara inca de la inceput - si totul se construieste in asa fel incat aceea sa fie respectata;🌸
Nu pleaca niciodata la drum cu actori in care nu are icnredere 100%, iar acei actori vor straluci fara prea multe indicatii;🌸
Actorul contruieste spectacolul de actorie, imaginea construieste spectacolul de regie;🌸
Datele si abilitatile actorului sunt exploatate la maximum;
Regizorul are ca principal interes multumirea echipei si mentienrea unita a acesteia, precum si perspectivele pe care i le ofera la fiecare pas, pentru a-l motiva;🌸
Acorul nu este un executant, ci un vizionar ale carui pareri si instincte...chiar conteaza.
Comentarii
Trimiteți un comentariu